Natta tycker

Natta tycker faktiskt att det har hänt en hel del sedan vi slutade 6a. Både på kompisar och på lärare. Allting förändras, det är sant. Och det har det verkligen gjort! Att gå i 7 var inte alls så tufft som jag trodde att det skulle va, men det är ju bara första veckan och det är då lärarna är snällast.

Att kompisar förändras det är naturligt, alla förändras. Vänskap förändras. Det var en kille som sa till mig en gång att den du umgås med nu, kanske du inte äns kommer hålla kontakten med när du börjar gymnasiet. Han berättade också om två tjejkompisar som hade stått varandra så nära, lika nära som syskon. En dag, så fick den ena tjejen nog. Hon slutade umgås med den andra tjejen. Varken pratade eller umgicks. Den andra tjejen blev förkrossad. Vad har jag gjort för fel? Tänkte hon. Men alla, precis alla förändras. Vissa bra, vissa dåligt.

Jag såg på mina kompisar i 7a att herregud var dom hade växt. Även på utseendet och i mogenheten. Alla förendras, var inte rädda för det. Det är naturligt. Även om du inte vet varför, eller hur, så göra alla det. Precis alla!






Whatever happends, you guys are the best!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0