Inception och Shutter Island

INCEPTION.



Om filmen: Filmen handlar om Cobb som är prefektionist på drömmar. Hans fru har dött och barnen som dom hade har tagits ifrån han, men nu har Cobb en sista chans att få tillbaks barnen genom att lyckas med sitt sista jobb. Kommer han lyckas? Titta så få ni reda på det!

Genre: Thriller/Drama

Lite kort vad jag tycker om filmen: Leonardo Dicaprio gör huvudrollen och som vanligt ser han riktigt bra ut! Filmen är liite svår att förstå i början men man fattar tillslut. Rolig och spännande film. Absolut värd att se!




SHUTTER ISLAND.


Om filmen: Shutter Island är en Ö för phsykist sjuka grovt kriminella människor. En dag så rymmer en mycket farlig brottsling från fängelset men finns fortfarande kvar på ön. Då åker Teddy och Chuck (två poliser) dit för att leta reda på henne. Men letandet förvandlas snabbt till något helt annat..

Genre: Skräck/Thriller

Lite kort vad jag tycker om filmen: Shutter Island va väldligt svår att förstå tycker jag, men väldligt spännande film som jag verkligen ger en stark 3 för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0