Ingen fattar, ingen kommer någonsin förstå..



Tyvärr gillar jag inte rubriken. Men så är de, sanningen står där uppe. Sanningen är ju inte alltid fantastisk ellerhur?

Jag har verkligen hittat en sak jag brinner för! Verkligen. Detta är inget som jag ljuger om, detta stämmer till 110 %... om inte mer. Jag vet inte, men om man njuter av varje dag, timma, minut, sekund som man utför sporten så är det något speciellt. Eller har jag helt fel? Jag känner trygghet i sporten, även fast det är en tuff sport. Hårda sarger och tuffa motståndare.

Jag blir lugn av sporten. När morfar hade dött, direkt efter hans begravning så tränade jag innebandy. Vissa kallar mig galen. Vissa kallar mig dum i huvet. Men jag är bara jag. Jag brinner för detta. Spela eller titta, allt är en sån jävla härlig känsla. Snälla och goa människor.

Tränaren har en stor betydelse. Jocke är en väldigt bra tränare. De hoppas jag han vet och tar åt sig. Utan han hade vi inte varit var vi är idag. Att vara kapten i ett lag är ett stort ansvar. Men jag älskar de. Vara i centrum är där jag nästan trivs bäst. Jag gillar att ha ansvar och att vara kapten älskar jag verkligen.

Jag har möjlighet att träna innebandy 4 ggr i veckan. Jag tvekar inte. Klart jag tränar dom ggrna. Match oftast en gång varannan helg, nu när jag är me utvs-laget också så blir de oftast en match varje helg. Jag älskar de. Jag är verkligen besatt i sporten. Jag kommer aldrig sluta. Min släkt kommer idag, vi skulle träffat dom imon, men jag väljer att sepla innebandy.

Ni tycker säkert jag är dum i huvet. Som offrar min famlij, vänner och allt annat för innebandy. Men somsagt, ingen kommer någonsin förstå vad innebandy betyder för mig. Jag älskar verkligen de. Jag kommer alltid att göra me.

De spelar ingenroll vad ni säger, vad ni gör, inget kan ta detta ifrån mig.. Imorgon ställer jag klockan på halv åtta med ett leende på mina läppar och sätter på musik och taggar för en ny innebandy match.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0