The Hills Have Eyes 1-2

(för båda filmerna)

T.H.H.E 1:

Om filmen: Man får följa en stads famlij på sin bil-resa genom mexikanska (?) öknen till Kalifornien. Dom åker alltså bil. När dom kommer till en mack för att tanka så får dom lite tips om hur dom kan köra snabbast till Kalifornien. Ju längre dom åker desto öde blir det. Dom får punka på sina deck, alla sina deck. Det är mil ifrån macken och dom är fast ute i öknen bland bergen, själva.. Eller är dom själva? Det är någonting ute i bergen iallafall, ni får själva lista ut vad. Men jag kan ge er en ledtråd, dom är inte säkra någonstans, för kompisarna ute i bergen är kannibaler.

Genre: Skräck/Rysare/Thriller

Lite kort vad jag tycker själv: Blodig och äcklig. Oh ja! Då har du kommit till rätt film. Dom testade atombomber ute i öknen men missade en stad där det levde människor. Vilket ledde till att radioaktvit ämne påverkade människorna när dom födde barn. Barnen blev missbildade kan man säga. Det är inget fel med det kan man ju säga, men dom här missbildade människorna är kannibaler. Som dom kallas i filmen "muterade kannibaler". Dom leker och dödar människor som kommer nära bergen. Filmen är bra, jag gillar inte skräck, men denna är ett undantag!






T.H.H.E 2:

Om filmen:
Uppföljaren till ettan. Nu får vi följa en grupp soldater som ska göra ett uppdrag i bergen. Men uppdraget går helt åt hellsike! Dom muterade kannibalerna är hungriga, det visas också i filmen. Blodigt och äckligt precis som i den första. Samma lek, samma hunger. En efter en försvinner dom ner i grottorna. Spännande!

Genre: Skräck/Rysare/Thriller

Lite kort vad jag tycker om filmen: Uppföljare, lovely. Spänningen tar sig verkligen till varenda muskel i kroppen! Denna gången är den lite mera blodig och man får se lite mer hur dom har det nere i grottorna. Jag tycker fortfarande filmen är äcklig men det är något som gör att storyn blir bra tillslut! Jag älskar dom här filmerna, riktiga rysare här!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0