Dead Silence




Om filmen: Dead Silence. Filmen handlar om ett ungt par. De ringer på dörren och utanför är ett packet. Sändaren syns inte till. I packetet ligger en docka. De visar sig att de är en riktigt gamal docka som är handgjord av Mary Shaw. Tjejen i förhållandet läser en ramsa som ungefär lyder ''Beware the stare of Mary Shaw, She has no children, only dolls. If you see her in your dreams, Be sure you never, ever scream''. Killen går för att handla mat och lämnar dockan med tjejen. När killen kommer tillbaks är tjejen död. Detta leder till att han snokar själv lite om Mary Shaw som leder han till en stor dock samling..


Genre: SKRÄCK!


Lite kort som jag själv tycker: Den här filmen ska ni ALDRIG, ALDRIG ALDRIG se ensamma! Fia och jag höll handen och gömde oss bakom täcket, men de hjälpte inte så mycke.. Vi, eller jag, har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Bra film och bra story. Lite udda från alla andra filmer. Stort plus till denna rulle.


Kommentarer
Postat av: alex

mesar

2011-06-14 @ 02:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0